"MERKEALDIA BURUAREKIN": 8 GAKOAK KONTSUMO ADIMENTSUA, TOKIKOA, JASANGARRIA ETA EZUSTEKORIK GABEKOA IZATEKO 

Merkealdia ez da lehen zena. Ezta kontsumitzaileek ere. Horregatik, Oarsoaldeko Kontsumo Bulegotik ikuspegi berri bat proposatzen digute: "Ez da zenbat aurrezten duzun, nola egiten duzun baizik". Kontsumo adimenduna egiteko, 8 gako ematen dizkigute:

1. Kontsumitzailearen ABCa 

  • Beherapenak slow: Bazenekien merkealdian bulkadaz egindako erosketen % 70 ez dugula erabiltzen? Gutxiago erosten irakasten dizugu, baina hobeto. 
  • Hutsik gabeko trikimailua: Zerbait eramatearen edo ez eramatearen artean zalantza baduzu, egin argazkia produktuarekin eta itxaron 24 orduz. Berarekin pentsatzen jarraitzen baduzu, itzuli zaitez. 
  • Boterea zure mugikorrean dago: Erabili app-ak prezio historikoak alderatzeko (Keepa edo Idealo, adibidez) eta jakin ezazu " % 50eko deskontu" hori benetakoa den. 

2. Ezagutzen ez zenituen eskubideak (agian) 

  • "Ezabatutako prezioa" gutxienez 30 egunez indarrean egon den azken prezioa izan behar da (gardentasuna eskatzen du!). 
  • Online merkealdiek itzulketa bermatuta dute legez (azalpenik gabeko 14 egun). 
  • Prezio-errorea: Ordaintzean etiketak markatzen duena baino gehiago kobratzen badizute, preziorik baxuena ordaindu behar duzu (zure eskubidea da). Denda batzuek doan eskaintzen dute produktua, aldea txikia bada, baina hori establezimendu bakoitzaren politiken araberakoa da. Informa zaitez horiei buruz. 

3. Itzulketak eta aldaketak: benetan aplikatzen duena 

Legez (1/2007 ED): 

Itzulketak onartzera behartuta daude soilik honako kasu hauetan:

  • Produktuak akatsak ditu (2/3 urteko bermea). 
  • Online erosketa bat da (14 egun justifikaziorik gabe itzultzeko). 

Denda fisikoetan: 

  • Ez dago aldatzeko edo itzultzeko eskubiderik damuagatik (salbu eta saltokiak borondatez onartzen badu). 
  • Denda askok politika malguak eskaintzen dituzte merkealdian (kartelak kutxan kontsultatu). 

Arazoak saihesteko gakoak: 

  • Gorde beti tiketa (edozein erreklamaziotarako ezinbestekoa). 

 Erosi aurreko galdera: 

  • Onartzen al dute itzulketarik? 
  • Epea? (7-30 egun izaten dira borondatezko politiketan). 
  • Dirua edo erosketa-balea ematen dute? 

 Produktua akastuna bada: 

Eskatzen du: 

  • Doako konponketa. 
  • Beste batekin ordezkatzea. 
  • Dirua itzultzea. 

 4. Iraultza berdea merkealdira iristen da 

Emaiozu bigarren bizitza zure arropari

Oarsoaldeko bigarren eskuko dendek saria ematen dizute erabilitako jantziak egoera onean eramateagatik. Berrerabiltzeko edo birziklatzeko arropa jasotzen dute eta, trukean, deskontuak eskaintzen dituzte zure erosketetan edo hobarietan. Informa zaitez!

5. Merkealdiaren alde iluna (eta nola saihestu) 

Outlet faltsuaren iruzurra

Marka batzuek low cost produktuak sortzen dituzte merkealdietarako bakarrik. Etiketak eta materialak berrikusi. 

El carrito fantasma

Egun batzuk lehenago prezioak puzten dituzten webguneak, gero "jaitsi" egiten dituztenak. Erabili Google Lens produktua bilatzeko. 

 6. Tokiko kontsumoa: zure erosketak komunitatea egiten du 

Oarsoaldeko Kontsumo Bulegotik merkealdian Errenteria, Lezo, Oiartzun eta Pasaiako merkataritza lehenestera animatzen ditugu herritarrak: 

Tokiko euro bakoitza biderkatu egiten da: Zure eskualdean enplegua sortzen du eta gure herrietako ehun komertziala bizirik mantentzen du. 

Abantaila esklusiboak: Establezimendu askok zerbitzu pertsonalizatua, berme-epe luzeagoak eta kate handietan aurkituko ez dituzun produktuak eskaintzen dituzte. 

Benetako iraunkortasuna: Gertu erosteak aztarna ekologikoa murrizten du eta ekonomia gizatiarragoa sustatzen du. 

7. Gainkontsumoaren aurka: 1x1 araua 

Zerbait berria sartzen bada, zerbait zaharra ateratzen da

Erosi aurretik, begiratu zure armairua eta aukeratu emateko, saltzeko edo birziklatzeko jantziak. 

Onurak: 

  • Metatze gutxiago etxean 
  • Kontsumo arduratsuagoa 
  • Ekonomia zirkularrari laguntzea 

8. Eta zerbait gaizki ateratzen bada? 

Zerbait gaizki ateratzen bada, Oarsoaldeako Kontsumo bulegora jo dezakezu. Jarri gurekin harremanetan 943 510 111 telefonoan, edo idatzi kontsumo@oarsoaldea.eus helbidera. Zure arazoa konpontzen lagunduko dizugu.